Organisaties kunnen proMO*tor worden
MO* versterkt zijn samenwerking met het maatschappelijke middenveld
MO*
14 februari 2024 • 2 min leestijd
We willen ons maatschappelijke fundament verbreden en zo nog meer onze rol als bruggenbouwer opnemen. Daarom lanceren we een nieuwe formule die organisaties toelaat ons unieke project mee mogelijk te maken: proMO*tor worden van MO*.
MO* is een journalistiek non-profitmediaproject dat moedige, menselijke en mondiale verhalen brengt die helpen om de wereld rondom ons beter te begrijpen. We willen ons maatschappelijke fundament verbreden en zo nog meer onze rol als bruggenbouwer opnemen. Daarom lanceren we een nieuwe formule die organisaties toelaat ons unieke project mee mogelijk te maken: proMO*tor worden van MO*.
Maar er zijn veel meer organisaties die ons – online gratis toegankelijke – journalistieke werk genegen zijn. Ze voeden onze journalisten met nuttige informatie en contacten. Ze worden zelf geïnspireerd en uitgedaagd. Het gaat om organisaties die inzien hoe noodzakelijk het is om moedige, menselijke en mondiale verhalen te vertellen en verspreiden.
De drempel om lid te worden lag in het verleden voor veel van deze organisaties te hoog. Ze kunnen nu proMO*tor worden. MO* versterkt met het proMO*torschap zijn samenwerking met het maatschappelijke middenveld en diversifieert de groep organisaties die zich actief achter de missie van MO* scharen. Door de jaren heen namen we steeds meer een brugfunctie op. Die rol willen we vandaag meer dan ooit omarmen.
Dit zijn vandaag onze proMO*toren:
Creatief Schrijven, het steunpunt voor al wie graag schrijft of wil schrijven
jongerenmedia-agentschap StampMedia
denktank voor sociaal-ecologische verandering Oikos
digitale strateeg Craftzing
sociaal-culturele vereniging Cultuursmakers
HERW!N, het collectief van sociale circulaire ondernemers
UCSIA, het Universitair Centrum Sint-Ignatius Antwerpe
Zij genieten tal van voordelen zoals deelname aan de MO*fora – de netwerkmomenten van MO* – of reclameruimte op MO.be.
Marjorie Blomme, hoofdredacteur StampMedia: ‘Met het proMO*torschap maken we deel uit van een sterk netwerk van sociale organisaties, samengebracht door een mediaorganisatie die onafhankelijke en duurzame journalistiek prioritair maakt. Het netwerk inspireert en versterkt ons: het geeft inzicht in de thematieken waar andere organisaties rond werken, en dat kunnen wij dan weer voorleggen aan onze jongerenredactie. Zo ontstaat er een bruisende, intense wisselwerking.’
Vragen over of interesse in het proMO*torschap? Neem contact op met zakelijk leider Frank Van Damme via frank.vandamme@mo.be__.