Als organisatie MO* steunen?
Word proMO*tor!
MO* is een journalistiek non-profitmediaproject dat moedige, menselijke en mondiale verhalen brengt die helpen om de wereld rondom ons beter te begrijpen. We willen ons maatschappelijke fundament verbreden en zo nog meer onze rol als bruggenbouwer opnemen. Daarom lanceren we een nieuwe formule die organisaties toelaat ons unieke project mee mogelijk te maken: proMO*tor worden van MO*.
Wereldmediahuis vzw (WMH) – de uitgever van MO* – werd opgericht door verschillende middenveldorganisaties. Zij zijn onze leden. We tellen er ondertussen 18. Samen maken ze ons onafhankelijke journalistieke werk mogelijk in lijn met onze strategie. Ze waarborgen het voortbestaan van het unieke journalistieke non-profitmediaproject dat MO* al meer dan twintig jaar is.
Maar er zijn veel meer organisaties die ons – online gratis toegankelijke – journalistieke werk genegen zijn. Ze voeden onze journalisten met nuttige informatie en contacten. Ze worden zelf geïnspireerd en uitgedaagd. Het gaat om organisaties die inzien hoe noodzakelijk het is om moedige, menselijke en mondiale verhalen te vertellen en verspreiden.
De drempel om lid te worden lag in het verleden voor veel van deze organisaties te hoog. Ze kunnen nu proMO*tor worden. MO* versterkt met het proMO*torschap zijn samenwerking met het maatschappelijke middenveld en diversifieert de groep organisaties die zich actief achter de missie van MO* scharen. Door de jaren heen namen we steeds meer een brugfunctie op. Die rol willen we vandaag meer dan ooit omarmen.
Deze organisaties zijn proMO*tor:
Creatief Schrijven, het steunpunt voor al wie graag schrijft of wil schrijven
jongerenmedia-agentschap StampMedia
denktank voor sociaal-ecologische verandering Oikos
digitale strateeg Craftzing
HERW!N, het collectief van sociale circulaire ondernemers
UCSIA, het Universitair Centrum Sint-Ignatius Antwerpen
Amarant vzw maakt kunst en cultuur toegankelijk en vanzelfsprekend ook waar dat minder evident is
Zij genieten tal van voordelen zoals deelname aan de MO*fora – de netwerkmomenten van MO* – of reclameruimte op MO.be.
Marjorie Blomme, hoofdredacteur StampMedia legt het mooi uit: ‘Met het proMO*torschap maken we deel uit van een sterk netwerk van sociale organisaties, samengebracht door een mediaorganisatie die onafhankelijke en duurzame journalistiek prioritair maakt. Het netwerk inspireert en versterkt ons: het geeft inzicht in de thematieken waar andere organisaties rond werken, en dat kunnen wij dan weer voorleggen aan onze jongerenredactie. Zo ontstaat er een bruisende, intense wisselwerking.’
Vragen over of interesse in het proMO*torschap? Neem contact op met zakelijk leider Frank Van Damme via frank.vandamme@mo.be.