Frank Van Damme wordt de nieuwe zakelijk directeur van MO*

Nieuws

MO* verder uitbouwen tot duurzaam mediaproject

Frank Van Damme wordt de nieuwe zakelijk directeur van MO*

Frank Van Damme wordt de nieuwe zakelijk directeur van MO*
Frank Van Damme wordt de nieuwe zakelijk directeur van MO*

MO*

27 april 2020

Vanaf 1 augustus 2020 wordt Frank Van Damme (60) zakelijk directeur van Wereldmediahuis vzw, de uitgever van het kwartaalblad MO* en de website MO.be. Hij volgt Bernard Sintobin (68) op, die met pensioen gaat.

Frank Van Damme wordt de nieuwe zakelijk directeur van MO*.

De voornaamste opdracht van de nieuwe zakelijk directeur bestaat erin om de organisatie zakelijk en economisch verder uit te bouwen tot een duurzaam mediaproject. Hij creëert, samen met het bestuur van Wereldmediahuis, de voorwaarden die de redactie en de nieuwe hoofdredacteur in staat stellen om hun rol in het Vlaamse medialandschap te spelen.

‘Ik zie in Frank Van Damme de ideale collega om samen MO* aan te sturen en te versterken voor de toekomst’, zegt Jago Kosolosky, die als toekomstig hoofdredacteur actief betrokken was bij het rekruteringsproces. ‘Frank brengt een uitstekend netwerk mee, en koppelt strategisch denken aan veel energie en een creatieve aanpak. Het wordt een luxe om samen met hem de organisatiestrategie, met de veelzeggende titel Quality First, te realiseren.’

Ondernemen met een missie

Frank Van Damme heeft een licentiaat (vergelijkbaar met masteropleiding) Toegepaste Economische Wetenschappen en volgde daarna diverse managementopleidingen. Hij was ruim vijftien jaar actief in diverse managementfuncties, waarna hij zijn eigen communicatieadviesbureau Commotie oprichtte. Sinds 2011 is hij ook voorzitter van Creatief Schrijven vzw.

‘Frank brengt een uitstekend netwerk mee, en koppelt strategisch denken aan veel energie en een creatieve aanpak’

Frank was achtereenvolgens financieel directeur bij Epacar NV, algemeen directeur bij Scaldia Bührmann NV en algemeen directeur bij MoDoPapier België NV. Hij sloot zijn loopbaan in de papiergroothandel af om Commotie op te richten.

Commotie is een communicatieadviesbureau dat binnen de traditionele opdrachten van zo’n bedrijf sterk inzet op maatschappelijke verantwoordelijkheid en duurzaamheid. Een groot deel van de projecten situeert zich in de non-profitsector (sociale economie, middenveld, overheden).

Creatief Schrijven is het aanspreekpunt voor al wie graag schrijft in Vlaanderen. De vzw is structureel erkend op het decreet amateurkunsten voor de discipline ‘letteren’.

De zakelijke leiding van MO* wordt vanaf augustus de hoofdopdracht van Frank. Daarnaast blijft hij actief bij Commotie en Creatief Schrijven.

Frank is getrouwd en heeft twee kinderen en vijf kleinkinderen.